Tuesday, December 23, 2008

Å hate = To hate (Uke 52)


Mye snø: I løpet av natten har det kommet mellom 10 og 15 centimeter snø i Oslo- og Østlandsområdet. Foto: Geir Terje Ruud (VG.nett 16.02.2006)

The Verb of the Week is "å hate", which means "to hate". Here are some conjugations of this regular verb:

Jeg hater = I hate
Du har hatet = you (sing.) have hated
Han hatet = he hated
Vi hadde hatet = we had hated
Dere vil hate = they will hate
De vil ha hatet = they will have hated

And here are some sentences using "å hate" --

Lars sier han hater snø, men jeg tror ikke noe på det.
Lars says he hates snow, but I don't believe it.

Han vil hate min ny kjole. Nei! jeg tok feil!
He will hate my new dress. No! I was wrong!

Mor hatet den forrige kjæresten min, men hun liker Mads.
Mother hated my last boyfriend, but she likes Mads.

No comments: